Tuesday, February 14, 2012

Tips Kecantikan (Makanan Untuk Kecantikan)

Assalamualaikum......

i'm back...teheee...btw semalam memang nak update blog tapi sebab aku dengan orang rumah pergi tengok wayang...Journey 2:Mysterious Island...best sangat...asyik gelak dengan jerit ja..btw aku nak sambung entry yang sebelum nih yang pasal kecantikan tuh....

kali nih aku nak share dengankorang semua pasal makanan yang baik untuk nak jaga kecantikan...bagi aku bab pemakanan nih memang nak kena jaga sebab dari makanan tuh semua la kulit dan badan kita dapat nutrisi...

KULIT

1.Kulit berminyak
-buahan dan sayuran segar,ikan,daging ayam itik,daging tanpa lemak,telur dan bijiran tulen

2. Kulit kering
-sayuran lemak tak tepu,biji benih atau minyak kacang,dan makanan yang kaya protein

3. Kulit tidak bermaya
-dadih dan aprikot

4. Kulit berjelaga
-sayuran hijau yang segar, badam, biji bunga matahari, timun,lobak merah, keledek dan aprikot.

RAMBUT

1. Rambut berminyak
-buahan dan sayuran segar, ikan, daging ayam itik, daging tidak berlemak dan bijiran tulen.

2. Kelemumur
-minyak sayuran tidak tepu, germa gandum, buahan dan sayur-sayuran segar, dan makanan kaya protein.

3. Warna kian pudar
-germa gandum, biji bunga matahari, bijiran tulen, makanan laut dan dadih.

konklusi korang semua kena makan banyak buah-buahan dan sayur -sayuran...aku tak berapa makan sayur macam kobis,bayam,kailan dan lain-lain,so aku gantikan dengan pelbagai ulam..pemakanan ulam lagi bagus sebenarnya sebab selalunya ulam-ulaman nih diarong tak sembur racun...so memang organik...cuma sapa yang tak berapa nak tahan pahit confem tak dapat nak telan....

haruslah tempek muka kat sini


btw kalau korang semua ada tips yang berguna share-share lah yew....hehehhee

have a nice day readers....

No comments:

Post a Comment

orang bek yang komen....tq