Tuesday, April 19, 2011

Cantik Bukan Bermakna Perlu Kurus

Assalamualaikum......

Sekarang sangat la sibuk sebab dah minggu untuk my final exam sebab 2 la jarang sket dok menghupdate blog. Ok,sekarang saya rasa macam nak beri sedikit pendapat tentang ke obsesian wanita terhadap badan yang kurus. Bila berat naik sket mulalah kalut nak diet la pew la,nak makan pil JusMate 5 la. No need la. kalau nak dapatkan badan yang kurus tak semestinya kena consume benda-benda macam tuh,better korang pegi excercise lagik bagos tau.

Bagi saya cantik tak semestinya kena kurus. Perkataan cantik tuh sangat la subjektif. Setiap orang ada pendapat yang berbeza mengenai cantik nih. Ada ja orang bila chubby comel sangat tapi bila dah kurus nampak biasa-biasa ja. Jadi girl2 yang kat luar sana yang badan agak berisi janganlah rasa terlalu rendah diri yang penting kamu kena yakin dengan diri sendiri dan kecantikan tuh akan terserlah dengan sendiri. Tak perlu nak rasa down dengan fizikal korang,but be happy with it and enjoy it.

Saya pown takda la kurus sangat,dalam katogeri yang sedang2 jugak, tapi saya sangatlah menghargai diri saya sendiri.Even ada orang pernah cakap yang ibu saya lagi kurus dan cantik dari saya, saya tak pernah pown rasa down. Bagi saya pew yang kita ada kita patut hargai benda tuh. Tak kisahlah gemuk ke kurus ke cantik  ke tak cantik ke yang paling penting hati mau bersih dan murni.

Jadi jangan set kan dalam fikiran kalau cantik ja mesti kurus. Sepatutnya kita menghargai diri kita apa yang ada dan perlu yakin dengan diri kita sendiri. Barulah orang rasa yakin dengan diri kita nih.Entry nih bukan nak mengutuk orang-orang yang berbadan kurus,cuma saya nak nyatakan pendapat saya yang cantik tak semestinya kena kurus,sebab orang gemuk pown cantik gak bagi pandanagn mata saya. Cuma korang kena hargai pew yang korang ada.


pew2 pown yang jadik senyum ja.kalau senyum menampakkan kita cantik.Abaikan gambar saya yang perasan comel nih 
Ok lah,setakat tuh ja yang saya nak kongsikan.Kepada  semua kawan-kawan yang akan mengambil peperiksaan saya ucapkan semoga berjaya. Aja2 fighting. thank you for reading..=)

3 comments:

orang bek yang komen....tq