Saturday, August 20, 2011

Semangat Patriotik Tuh Perlu Ada!!!!!!!

Assalamualaikum......

Hai readers,macam mana dengan hari korang semua????harap sihat lah yew.gpown dah nak dekat raya nih better jaga kesihatan msg2. Hari nih saya nak cerita pasal semngat patriotik memandangkan kita dalam bulan kemerdekaan nih.

Saya memang berbangga dilahirkan sebagai anak Malaysia nih,korang lak macam mana?better korang bangga sebab kalau tak saya nak hantar korang balik Nepal okey. Hari Rabu lepas kolej kitaownk da program Ambang Kemerdekaan,banyak la aktiviti yang depa sediakan untuk budak2 hostel. saya lak memang wajib join konvoi kemerdekaan tuh,walaupown penat berposa bagai tapi tuh bukan alasan untuk jadi mandom. Saya dengan kawan join la konvoi berbasikal,da jugak yang join konvoi moto sebab malas nak kayuh basikal.

Seyesly walaupown saya tak dapat berjuang macam pemimpin kita dulu yang memperjuangkan kemerdekaan Tanah Melayu,tapi saya rasa benda yang boleh kita semua lakukan mestilah dengan support program cenggini. Sebab kalau tak anak-anak malaysia sapa lagi kan?

Saya perasan yang remaja zaman sekarang memang kurang semangat patriotik nih sebab tuh kita nih mudah dijajah dengan pemikiran orang lain. Sepatutunya kita harus tanamkan semangat patriotik tu. Cuba bayangkan kalau kita dilahirkan sebelum Malaysia mencapai kemerdekaan? tak ke parah namanya. Ceh dah macam cikgu lak bagi ceramah.hehehe.





kami anak Malaysia...

Setakat tuh ja saya nak kongsikan kali nih.selamat berpuasa dan selamat menyambut ulan tahun kemerdekaan yang ke 54...

2 comments:

orang bek yang komen....tq